Usch

Över en vecka sedan jag uppdaterade. Fy på mig. men det har varit lite mycket ett tag nu.

I helgen hade vi våra stora julfester. I greggered i lördags, det var spännande, precis när luciatåget skulle börja hoppar Lucian av... Totalvägrar. Det blev kaos ett tag, emn så var det en annan tjej som tog på sig kronan i stället och så fick hon vara tärna. Ujujuj, så kan det gå ibland, men det var tur att det löste sig, annars vet man ju inte hur det hade gått.. det kasnke inte hade blivit något tåg.
I söndags var det dock ingen som hoppade av. skönt var väl det, så då gick allt som på räls.
Det var trevliga fester, men det är alltid skönt när den helgen är över...

JAg har ju hunnit fylla år också! Hurra på mig! =) 500 kr garn toppade nog paket listan och alldeles för mycket pengar från Svärmor och Svärfar landar nog också i topp. Jag håller på och stickar ett par fingerlösa vantar eller torgvantar i M&K ECO babyull. Underbart=) Jag är lycklig. Jag ska göra färdigt dem, sen ska jag nog fortsätta med virkade sjalen i rosa mohair och sedan blir det Spetssjalskurs med Signe som jag fick ett jättefint grönt garn av i födelsedagspresent! Kärlek på det! <3

Jag hoppas VERKLIGEN att jag ska få till ett bildinlägg. Jag kanske skulle ha en IPhone i alla fall, det vrkar ju vara lite enklare med bloggandet och bilderna då... Nåja, jag är så oteknisk så det kanske inte spelar någon roll.

I måndags kväll var vi med ungdomarna på Jul på Liseberg. Det var intressant. Jag och lina vandrade mest runt själv aoch försökate hålla oss varma, de verkade av någon anledning inte så intresserade av att hänga med oss... ;) På lördag blir det till att åka dit igen, med kompisgänget denna gång, och elias får följa med. Köpte ett par fårskinnstofflpor och en mysig åkpåse till hans vagn sist, så han inte ska frysa på lördag.

han har varit med i sitt första Luciatåg... eller ja, han satt i frökens knä framför de andra barnen och var med henne och ledde sången... hmm, han kanske blir körledare snarare än körsångare. Gulligt var det i alla fall. de är söta barnen. =)

nu blir det till att försöka få lite mer gjort, här ser ut som ett bombnedslag och jag försöker hitta försvunna mappar på datorn... Varför fattar jag inte sånt här?! =/

Kram på er så länge och gå försiktigt i halkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0