ojdå

Nu var det så där längesedan igen, men jag har haft fullt upp hela helgen.
I fredags var jag och mamma med lillaE i Göksäter. det är som Ullared för 20 år sedan. lågprisvaruhus med allt möjligt, fast inte lika hypat och så som ullared. inte riktigt lika bra utbud heller och inte lika stort, men jag vill säga det att BARA GARNET var värt att åka dit för. 17 nystan för 500 kr. två fame trend. mitt ny favvogarn! elva nystan M&K ECO babyull, fyra nystan M&K ECOull... underbart! typ halva priset mot det vanliga!! Emelie är LYCKLIG!

I lördags var det julmarknad här i kyrkan och det blev riktigt bra. (speciellt för mig, jag haden väldans tur...) Jag köpte ett antal "ta tre för 20kr" lotter och jag vann på minst en nästan varje gång. Så jag kom hem med massa gott att äta och en hel del fina julsaker. Och en sticka sjal, en filtcape och ett par strumpor. =) Perfekt för vintermyset.

Igår var det självklart förstaadventsgudstjänst. Jag ledde gudstjänsten och var med och sjöng i kören. Det var roligt, men jag fick ett litet solostycke, och det lät väl hellre än bra, eller hur man ska säga. Men det gör inte så mycket, det var kul i alla fall. Jag tror inte folk behövde hålla för öronen.
Sedan åkte jag o E hem till mina föräldrar och åt lunch och träffade min bror. vi har kommit fram till att det är bra om vi kommer ibland när han är där, för de kan nog behöva vänja sig vid varandra båda två. E tittar storögt och går inte alltför nära D... han kan sitta i soffan med honom om morfar sitter emellan. D går runt och skriker; "Bebisen!" och Elias! =) Söta är dom iaf.
Vi fick vår ena jultidningsleverans igår också, och jag fick då en amigurumibok som jag har börjat titta i och en brödbok som jag ska titta i en annan dag. =)

Ikväll blir det pepparkaksbak och indientema!
Kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0