nåväl...

det där med att blogga varje dag går väl inget vidare, men det är i alla fall bättre än inte alls just nu, så det kanman  ju vara glad över.

I fredags hade jag en uppmuntrande kväll med några av min fina fina ungdomar i kyrkan. Ni inspirerar mig och är viktiga för mig. era berättelser och att ni vågar dela dom gör mig mycket mycket stolt och glad. det finns en enorm styrka hos er. ta vara på den.

Dock är jag lite bekymrad över den där kyrkan utan väggar... blir det verkligen kallt...?? Jag vill inte tro det.. men visst tåls det att tänkas efter på- hur är alla välkomn autan att det blir opersonligt? kan vi bli så stora att vi slutar se varandra? då tror jag vi har tappat fokus. Jag hoppas vi får hålla vårt fokus rätt så att kyrkan utan väggar blir varm och ombonad och inte kall och likgiltig bara för att det är alldeles för luftigt. typ=)

I lördags var familjen Glamheden på Slottet minsann och lekte med fastrarna och "farbrorn" ( han får typ räknas dit nu tycker jag.) det var hemskt trevligt!? och gott. bra för kropp och själ.

idag var jag på jobbet och hade söndagsskola, eller Äventyret som det heter. Det var lite oplanerat eftersom jag lyckats glömma boken med dramat i hemma *pinsamt* men det blev bra ändå tycker jag (kanske faktiskt bättre än vad det kunde blivit med boken) och vi sa Hejdå till vår Nyhetsredaktion som vi haft med oss ett par år. Nu kommer vår älskade biblotikarie Berit tillbaka, hon har studerat nya superdatorkunskapskursen ett par år och har nu med sig en superny superfräsch och superuppdaterad superdator, med alla de senaste funktionerna för bibelsökningar... det ni! =D jag har förberett så mycket jag bara kan för planeringen så nu ska vi lägga extra krut på att göra riktigt bra draman och smågrupper.=)

Imorgon börjar Minior, Scout och Tonår. Det ska bli kul att se alla igen. Innan jul kände jag mig vansinnigt otaggad, men det har verkligen vänt. det ska bli kul=D Nu ska jag planera veckan med maken min, detär ju också inspirerande... eller inte. men nödvndigt, så tack för idag=)

Frid och kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0