Nu

Blir det skärpning. tills min och linas blogg är klar för uppstart ska jag blogga minst en gång om dagen.

Usch, undrar hur det ska gå. okej. lite uppdatering, eftersom det var så himla längesedan sist.
Det har varit jul. till att börja med. den firades. på julafton hos makens mormor och morfar för frukost och tomte och sedan middag och mys med mina föräldrar, min bror och min farmor hemma hos oss på eftermmiddagen. på juldagen åkte vi till makens föräldrar och hade liksom julafton där också. Lilla E fick massa paket, så klart, och så mycket som han fastnade för direkt och leke med jättemycket. han älskar att leka med sin bondgård, och att dricka kaffe ur plastservicen, laga mat på spisen och mata dockan. (nar han inte kastar den stackarn i golvet och skriker AAJ! med stor förtjusning...)

Nåväl, i mellandagarna köpte vi en ny SYMASKIN! En Janome decorcompouter. den är superfin, och verkar jättebra. jag har provsytt lite, men det får bli mer när jag har kommit igång med rutiner för våren här. sen ska det sys vill jag lova.jag får återigen skämams och säga att jag inte har några bilder. ... fy.

dagen innan nyårsafton lämnade vi E hos mormor och morfar och skulle ha en egen kväll. efter en timma ringer min mor och säger att han har kräkts. vi tappar sugen och det var kanske lika bra, för sen ringer hon igen och säger att han kräkts en gång till. =( bara att packa en väska till mamma också så fixk jag sova där med honom för det var så sent. På nyårsafton var han fortfarande dålig och vi ställde in vårat deltagande på kvällens kalas och firade med mamma och pappa. det gick också bra =) fast det var bra synd om E... vi stannade hos mop tills på söndagen för då var han bättre, men vi vågad einte åka innan dess, ifall han skulle kräkas i bilen.

Veckan som varit har varit lite jobb, men  jag mådde illa en dag, fast slapp bli dålig.

Nu. sitter jag på ett  hotellrum med en muttrande och stundtals aggresiv kollega som försöker skriva ett blogginlägg... vi är på vinterkonfrens. alla medarbetare i våra samfund är inbjudna. så här efter första dagen är man helt slut, men det har varit rätt bra ändå. imorgon är det en del seminarier, så jag hoppas att jag är piggare då. framför allt är jag sugen på Evangelite till barn och unga- magnus sternegård. det ska bli kul. Idag har vi lyssnat till vänner från skottland som har berättat om Church without Walls. Inget jätterevulotionerande vid första öronkastet, men jag tror att det kan betyda mycket för de församlingar som väljer att pröva. Lite som Life Shapes, och det gillar jag=). lasse svensson har såklart pratat om GF-kyrkan. med hjälp av flera andra. då var jag så trött så jag kommer inte ihåg så myket, men det var inga öäverraskningar, tror jag... =) sorry lasse, jag ska lyssna bättre en annan gång!
köpte två böcker i Gummessons  monter. Jubla i Herren fyra (varför? jag kunde inga av sångerna... jag får försöka lära mig... ) Och "Var inte Daniel rädd i lejongropen?" av andreas tärnvind. har hört att han ska vara bra.

Några stickprojket ocrkar jag inte uppdatera nu. nu ska jag snart bädda ner mig. godnatt från stockholm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0